lørdag 25. oktober 2008

Studenter skal slippe å jobbe!

Akkurat nå sitter jeg på jobb, og leser den lokale avisa vår for denne uka ;) Jeg kom over et interresant innleg, der Olav Øye sier at studenter må slippe å jobbe ved siden av studiene! Skolene legger ikke opp studieprogrammene sine, med plass til jobbing! Sånn som det var til meg en periode, så jobbet jeg veldig mye ved siden av skolen, og da ble det lite tid til skolen utenom skolen. Jeg var en dårlig medstudent, og fikk gjort veldig lite utenom vanlig skoletid. Følte jeg gikk glipp av læring også! Nå har det blitt litt mindre jobbing, og da også mindre penger. Jeg slite ofte og mye med penger. Som vanlige folk, har også vi studenter regninger og husleie som skal betales! Jeg skjønner ikke åssen staten tror vi skal greie oss på skarve 6000,-?! Jeg klarer det ihvertfall ikke.. Øye sier at en student trenger 11000,- for å klare seg i måneden, dette er stipendet vårt laangt unna!
Hurra for Øye sier jeg, kjemp for din sak, du har masse studenter bak deg! :)

Ingen kommentarer: