mandag 15. september 2008

Photoshop ;o


Angående den frimerkeoppgaven... Jeg må altså kunne Photoshope de frimerkene, problemet er bare at jeg ikke kan Photoshop:p Er det noen som har noen tips å komme med? F.eks, hvordan får jeg 2 bilder til å bli ett? Eller hvordan, plukker jeg noen elementer fra ett bilde, og andre elementer fra et annet? Blæ, jeg blir gal :s
Noen som vet av noen Tutorial-sider kansje ? :D Helst på norsk da, men tar gjerne i mot sider som er engelsk også :)
Blir fortsatt glad om noen har noe å komme med til frimerkeoppgaven min :D
Har tenkt litt på kjærlighet. Møte med kjærlighet som barn, ungdom, voksen, gift?

Ja, jeg vet det blir mye skole på bloggen, men kjekt å kunne spørre om hjelp :)

2 kommentarer:

Camilla Didriksen sa...

Photoshop er vanskelig hvis man ikke kan det :) Jeg kan de tingene der, men jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg er en sinnsykt dårlig forklarer :p

Anonym sa...

Få en del av et annet bilde inn på et annet:

Marker omerådet du vil kopiere inn til det andre bildet, så trykk ctrl + J, og hold inn ctrl mens du flytter over delen av bildet inn på neste bilde. :)

Håper du forstår, jeg er elendig til å forklare.

Hvis du ser i feltet hvor man regulerer størrelsene på brush'ene osv, så finner du et sted det står "feather" mens du bruker markøren, hvis du setter den på f.eks 20, så vil det ikke bli noen "skarpe kanter" i kopieringen over til det andre bildet, om du får bruk for det. :)

En annen måte, som er bedre om bildene skal "blande seg" er å trykke ctrl + J og flytt over hele bildet, og så marker delen du vil beholde (husk å ha feather på 20 eller noe i nærheten) Så trykk ctrl + i, så ctrl + shift + delete (så mange ganger du vil, helt til du får ønsket reultat.



Håper at dette hjalp litt, selv om jeg er elendig til å forklare.^^