lørdag 30. august 2008

Orkanen Gustav!

I New Orleans, går de bare og venter på at orkanen Gustav skal kaste seg over.. Mange har allerede forlatt byen, men mange vil også være der til siste slutt, da de blir evakuert.. Det er rart hvordan naturen kan uttrykke seg synes jeg.. Ødelegge hus og hjem for folk. Tv-stasjonene oppfordrer folk til å flykte, og politiet og militæret er godt synlig, og til hjelp. Kan dette bli en ny Katrina?? Orkanen har nå blitt oppgradert til styrke 2. Hjelpes min, jeg hadde vært helt sykt redd, hvis noe sånt hadde skjedd her :-s Men her i Trøndelag, er det ikke akkurat så mange naturkatastrofer :-p Takk for det! Men mamma har fortalt meg at det var et lite jordskjelv da jeg var mindre, men det merket man nesten ikke en gang. Jo, en gang forresten. Da ble veien vår ødelagt, for det kom vann fra en plass jeg ikke husker, og den rev med seg veien! Jeg, Mamma og søsteren min skulle kjøre opp bakken der, og bli sittende fast, mens vannet fosset nedover veien. Mamma skulle springe å hente hjelp, men jeg nektet å sitte inne i bilen, så jeg ville gjøre det. Jeg sprang som jeg aldri har sprunget før! Inn til naboen vår, helt i panikk :-p Nesten alle naboene dro ned for å se, og for å hjelpe mamma, mens jeg skulle se etter ungene. Bekken like ved, fosset også over, og vannet (tror jeg:-p) nærmet seg, å det var mye vann ute på åkeren, jeg vaaar så redd!!! Husker de lo av meg når de kom tilbake fordi jeg var så redd!:-p Det er vel den største "naturkatastrofen" jeg har opplevd ;) Var jo egentlig ingen big deal da, bortsett fra at veien måtte repareres igjen :)

Ingen kommentarer: