onsdag 30. november 2011

Kjenner at jeg blir irritert..

I dag har det vært litt prakk med nav.. Kjæresten min fikk beskjed om at han ikke kunne utsette pappapermisjonen sin om jeg bare skulle gå hjemme. Jeg har ingen planer om å gå hjemme, men jeg er arbeidsledig etter permisjonen, og da vet man jo ikke hvor lenge det tar før jeg finner meg en jobb. Da er det litt dumt at han skal måtte bruke opp fedrekvoten sin om jeg bare er hjemme allikevel.

Så ringte jeg for å høre om jeg kunne få noen slags støtte om jeg ville studere hjemmefra, da tenker jeg på fjernundervinsing.
Nav: Er du aleneforsørger for barnet ditt?
Meg: Nei.
Nav: Da har du dessverre ikke krav på den støtten du hadde hatt som alenemor.
Meg: ???!!!!
Nav: Så da får du søke om lån som oss andre.

Jaha ??? Så da er det bedre at jeg sitter hjemme og mottar dagpenger for å ikke gjøre noe da, enn å faktisk prøve å kvalifisere meg for en jobb ?!

Kjenner jeg blir irritert over forskjellsbehandlinga det er blant alenemødre og de som ikke er det.. Fordi om jeg ikke er alenemor, betyr ikke det at vi kan klare oss på en inntekt fordi.

Skjønner godt at det ikke er enkelt for alenemødre altså, men det er ikke enkelt for oss som ikke har gjort de rette yrkesvalga da vi var 16 heller.

Hva er det med Nav egentlig ?! Eller norges lover og regler er det vel.. Kan vel ikke la all skylda gå til Nav. Men huff, kjenner jeg blir rimelig frustrert nå.
Jeg har lyst på en ordentlig jobb etterhvert jeg også, der jeg kan tjene greit med penger..

Ingen kommentarer: