torsdag 27. oktober 2011

Cathrine Hove og amming..

Sitter å ser reprisen av Cæsar fra i går. Kjenner jeg blir utrolig provosert av Cathrine Hove! Virker virkelig ikke som hun bryr seg om datteren sin i det hele tatt. Men det som ga meg inspirasjon til dette innlegget, var at hun nektet å amme.. Det her er min mening da, så håper ingen blir sinna å sur på meg nå ;-)
Amminga er å var noe av det vanskeligste med mammarollen. Til å begynne med var det et reint helvete, og jeg følte meg helt fanget fordi jeg måtte brette fram puppen hele tiden. Å nå når jeg har blitt skikkelig rutinert, så mister jeg melken både titt og ofte, og må ty til mme :-( Jeg prøver å pumpe meg hver morgen, men det spiser han jo opp nesten med en gang igjen.. Det er spesielt når jeg stresser at den forsvinner. Men jeg klarer virkelig ikke å la vær å stresse..
Jegvet at morsmelk er kjempbra for babyn min, for han har enda ikke vært syk! Bank i bordet! Selv om både pappan og besteforeldre har vært syke samtidig som de har kost med han.
Det eneste jeg ville forandret hvis jeg fikk gjøre om alt, er å ha kjøpt meg pumpe tidligere, eller å gi et måltid med mme på kvelden, for å få litt avlastning.
Det er nok slik jeg kommer til å gjøre det om jeg får en baby til..
Jeg har slitt mye, å villet gi opp flere enn 2 ganger.. Men med støtte fra kjæreste og familie har jeg klart det, og jeg er kjempestolt over å ha klart å fullamme i 4 måneder!! :-D

Jeg mener ikke at det er forferdelig å gi mme, som mange sykepleiere, barnepleiere, helsesøstre og jordmødre mener.
Men jeg mener at en baby har godt av så mye morsmlek som mulig. Men jeg skjønner godt de som gir opp, og som ikke har mulighet til å amme.

Ingen kommentarer: