mandag 5. desember 2011

Odrick Sebastian 6 mnd !

Tenk at lillegullet mitt er et halvt år i dag! Men jeg er ikke en av de som synes det har gått så forferdelig tregt da. Jeg synes det er leenge siden jeg gikk gravid, og tiden har gått akkurat så fort som det er meningen den skal.
Har kost meg masse det siste halve året! Men det har også vært tårer og utfordringer. Noe som så klart hører med.

6 mnd:

Et barn på 6 mnd skal kunne:

Holde flasken sin med begge hender – Kan

Bære hele kroppsvekten med føttene – Kan

Ha teknikker (som rulling) for å komme seg rundt – Nei. Kan rulle fra mage til rygg, men usikker på om det er kontrollert eller ikke.

Sitte stødigere med støtte – Begynner å bli en del stødigere nå ja. Kan ikke sitte alene, men sitter ganske godt med støtte.

Barnet har nå full kontroll over bevegelsene når det ligger på magen. Det kan løfte brystkassen opp med strake armer. Det klarer lett å rulle fra rygg til mage og til rygg igjen. Dette gjør det for å komme seg rundt på gulvet, siden krabbing er litt tidlig. Barn i 6mnd alder griper aktivt etter alle ting innen rekkevidde, så vær obs på små deler. Det snakker mye til sitt eget speilbilde og til foreldrene. De begynner å bli litt skeptisk til fremmede personer nå.

Rullingen stemmer ikke :p han er ikke særlig glad i å ligge på gulvet! Men ligger heller på mage enn rygg nå, noe han har hatet før.
Griper etter ALT, men snakker ikke til speilbilde. Merker på han at han er skeptisk på noen ja, men enda ikke opplevd at han har blitt skikkelig skeptisk til noen.


Han bruker størrelse 68, men må vel straks opp til 74.

Antall tenner: 0



Ingen kommentarer: