onsdag 7. desember 2011

Risboller

I dag har jeg faktisk laga risboller!! Ikke det at det er så vanskelig.. Men jeg suger i alt som har me laging av spiselige ting å gjøre :-p
Jeg brenner det alltid, eller så er det halvrått. Typpisk meg. I dag klarte jeg så klart å brenne sjokoladen da. Kan ikke smelte sjokolade en gang! I suck.
Men men, jeg synes de smakte helt ok jeg :-) Så da sier jeg meg fornøyd :-D
Er superstolt over å faktisk ha laga noe til jul ;-)
Riiimelig enkelt, men ikke for meg :-p


1 porsjon

250 g kokosfett (delfiafett)
200 g kokesjokolade
2 stk egg
2 dl sukker
3 ss kaffe, gjerne litt sterk
100 g puffet ris

Fremgangsmåte
Smelt delfiafett og sjokolade sammen. Avkjøl.

Pisk eggedosis av egg og sukker. Rør inn kaffe og delfiafett/sjokolade. Elt lett inn puffet ris.

Sett boller med skje på matpapir. Avkjøl og oppbevar i kjøleskap til servering.

Ingen kommentarer: